Våravslutning

Efter en mycket bra vår, med väldigt många tränande, både vuxna och barn, så känns det nu lite lättande att alla graderingar är över. Det har varit en väldigt rolig vår och vi hoppas verkligen att även ni tycker det.
Lördagen den 24 maj hade vi gradering för nybörjargruppen och fortsättningsgruppen. Vi vill passa på att gratulera alla som gick upp för gradering och lyckades visa att de förtjänar en högre grad. Det var jätteroligt att hela 33 karateka´s gick upp för gradering!

grading_2014_4

Samtidigt som graderingen är så går Fatma Sabic upp för tävling i kumite på Gothenburg Karate Open. I hennes grupp var det åtta andra tävlande. Coach Michael Malmström var med och stöttade henne fram genom matcherna till en tredje plats.

Gotherburg_karate_open

På kvällen tog vi oss ut till Almenäs och grillade. Vädret var med oss och vi hade en härlig kväll tillsammans. Vi var ca. 30 personer som satt i solen och pratade, eller hade roligt med kubb och fotboll.

BBQ3

Tisdagen den 27 maj så var det då dags för barnen att gradera sig. 17 både nervösa och förväntansfulla barn var på plats iförda sin Gi. Efter en snabb uppvärmning så var det sedan dags. Vi ställde upp barnen och såg hur nervositeten steg. Strax hade den lagt sig lite och alla barnen klarade sig bra igenom graderingen.
kid_grading_spring_2014

Vi vill tacka alla våra medlemmar, deras familjemedlemmar och föräldrar som ställer upp. Det är fantastiskt roligt att se att så många föräldrar ställer upp för sina barn och hjälper dem fram och tillbaka till träningen.

Vi ser fram emot hösten och hoppas att ni alla kommer tillbaka med ny energi och sugna på mera karate. Är ni trots allt sugna på lite träning under sommaren, titta då till vår facebook grupp. Där kommer det information om träning under sommaren.