Redan dags för vårens gradering

Tiden går så fort och våren står precis för dörren. Om några veckor är det redan maj och redan nu är det dags att tänkte på om man ska ställa upp på en gradering. Ska man göra det är det dags börja repetera sina tekniker så att de sitter ordentligt.

Graderingsdatum i klubben är lördagen den 18:e maj. Vi börjar redan kl. 10:00, så att vi blir klara i tid. Är det nu så att man har annat för sig den dagen, så kan man prata med någon av tränarna för att se om det går bra att gradera i vår systerklubb, Kime Karate Wadokai.

Men vad är en gradering då? Det är ett extra träningstillfälle, där man visar upp vad man har lärt sig. Om man visar att man behärskar de tekniker som krävs, så får man äran att bära ett nytt bälte.

Det praktiska kring graderingen är alltid lite stökigt. För att underlätta för oss vill vi att ALLA som ska gradera sig går in på denna länk och anmäla sig, senast söndagen den 5:e maj.

Tack för er hjälp och vi hoppas att ni lyckas med er gradering.

Posted in Nyheter and tagged , , .