Tränare

trainer_221_430pxl

Chefsinstruktör Paul-Andre Safko
5:e Dan JKF Wado-kai

Sensei André med Sei vapen. En mycket avancerad form av karateutövande som bara behärskas av ett fåtal utövare. André som behärskar detta till fulländning har också tävlat i denna formen av karate.

André har en extremt djup kompetens om Karate – inte bara som fysisk idrott utan även som en spirituell vägledning. André kan på ett högt pedagogiskt vis vägleda Karatekas att hitta den röda tråden i tekniker, och ta fram det allra mesta ur alla på träningen.

André har tränat Karate i över 50 år, och ser det mer som en livsstil än en idrott.

Sensei Andreas Safko
3:e Dan JKF Wado-kai

Andreas är en tränare med sitt högsta fokus på det tekniska och framförallt på detaljerna. Han har ett pedagogiskt sätt att lära ut och från Andreas kan man lära sig allt från nybörjartekniker till de mest avancerade inom Karate.

trainer_253_430pxl

Sensei Harry Yli-Luopa
1:a Dan JKF Wado-kai

Harry har ett metodiskt och mjukt sätt att lära ut karatens hemligheter. Var uppmärksam och följ med så kommer du utvecklas mycket med Harry.

trainer_784_430pxl

Sensei Erik Andersson
1:a Dan JKF Wado-kai

Erik är en av våra smidigaste tränare. Det är få tekniker han inte klarar av att utföra. Eriks träningspass genomsyras av pulshöjande tekniker och kryddas gärna med lite extra styrka i slutet av varje pass.

Sensei Anders Strömbom
2:a Dan JKF Wado-kai

Anders började träna karate 1985, och har för förutom några års uppehåll tränat regelbundet. Anders är en av våra trognaste tränande tränare och han besitter en stor mängd kunskap om Karate.

trainer_332_430

Tränare Magnus Damgren
3:e kyu

Magnus började träna på hösten 2011 och blev direkt väldigt intresserad av Karate. Med barnasinnet i behåll, leder han många av barnpassen med Karate och lek på ett roligt och underhållande sätt.

Tränare Daniel Wennergren
2:a Dan JKF Wado-kai

Daniel tränade i klubben under 90-talet och kom tillbaka 2015 efter bott utomlands under många år. Han är ansvarig för nybörjarpassen så har ni frågor om det så kan ni kontaka honom.

Tränare Katrin Lindberg
2:a Dan JKF Wado-kai

Katrin har tränat Karate under många år. Ni ser henne oftast på Torsdagar som tränare för nybörjare.

Tränare Omid Qalandari
1:a Dan JKF Wado-kai

Omid är tränare för tävlingsruppen på fredagar. Han sitter inte still en sekund utan har energi likt en duracellkanin. Är även en mästare på att äta trippelhamburgare.

Tränare Jacob Cavallin
3:e Kyu

Jacob har tränat karate och andra budoformer under många år. Kan mycket om japansk kultur och språk – så fråga han mycket om det.

Tränare Anders Frejd
3:e Kyu

Anders ser ni ofta som tränare för barngruppen. Tränar han inte karate en dag i veckan så ger han sig ut på skidor, cykel eller gym – han finns inte hemma en kväll i veckan.

Hjälptränare Milla Warg
4:e Kyu Mon

Milla har tränat karate sedan 2015, och även tävlat i både kata och kumite. Milla ser ni ofta som tränare på barnpassen.

Hjälptränare Anton Lindén
5:e Kyu

Anton började träna hösten 2019 och blev direkt insatt i karaten. Med tävlingsinsikten och sina mål deltar han i västra karate förbundet och många tävlingar på en hög nivå. En dröm att uppfylla är att en dag komma med i det svenska landslaget.

Hjälptränare Theo Ekedahl Berglund
5:e Kyu

Theo är hjälptränare på barnpassen och tränar flitigt även fortsättningspasset samt tävlingsgruppen. Han deltar även i kumitetävlingar – så utmana honom på mattan!