Gradering i vår.

Nu börjar det bli dags att fundera alvarligt på gradering. Under vinter och våren har tränats och svettats, vissa mer än andra. De flesta börjar nu sugna på att visa upp vad de har lärt sig. Det har varit roligt att se att fler och fler har kommit för att gradera sig varje år. gradering_vår_2014 Graderingen i Borås Karateklubb kommer ske på Lördagen den 24 maj 2014 och det kommer bara att vara det tillfället under våren. Graderingsdagen ser ut som följande. 10:00 startar vi med en graderingsträning. Var på plats i Dojo i tid. Det kan vara trångt i omklädningsrummet. Vi kör en gemensam uppvärmning, sedan delar vi upp alla i grupper, så att man får gå igenom just de saker man själv ska kunna. Träningen varar fram till ca. 11:30, därefter lite dusch och lunch. 13:00 startar uppvärmning nr två, så att man inte startar kall och därefter kommer graderingen att börja. Lite beroende på hur många och vilka som graderar sig till nya bälten, så tar graderingen olika lång tid. Det är alltid roligt att få visa upp vad man lärt sig och gradera upp till sitt första eller andra bälte och vi ser gärna att alla ställer upp. Graderingsavgiften varierar med vilket bälte man ska upp till, klicka här för att se lista. Avgiften ska betalas kontant på plats. Efter graderingen vid ca. 17:00, har vi tänkt att vi åker ut till Almenäs och grilla och har en trevlig kväll i glada vänners sällskap. Självklart bjuder Borås Karateklubb på mat och läsk för alla medlemmar. Vår alldeles egna kock, och tränare, Christian Boucherie har erbjudit sig att grilla för oss. (https://www.flickr.com/people/41898857@N04 Vi hoppas att så många som möjligt kan vara med denna dag!