Träningsläger i Herljunga, Påsk 2014

I helgen som var hade Svenska Wadokai sitt årliga påskläger och från Borås Karateklubb åkte vi fler än vanligt. Det är väldigt roligt att så många följer med och vi hoppas på bättre uppslutning till sommaren.
training_camp_2014_eastern

Helgen går ut på att vi skall träna mer pass på kort tid och umgås. Trots att vi hade kört tre träningspass med bara några timmar emellan var vår ungdomstränare, Fatma, en fantastisk tillgång att ha med. Lite trött på morgonen, men hon hade alltid roliga upptåg och påhitt hela dagen och kvällen och håll låda långt in på natten. Det var allt från fighting & kata till limbodans & frågesport till klockan halv ett på natten.
limbo_easter_camp_2014

Lördagens höjdpunkt, DAN-graderingen(det är då man skall visa sig värdig ett svart bälte av första graden eller högre), hade vi två från vår klubb som var med. Harry Yli-Luopa och Daniel Yli-Loupa gick upp och gjorde en bra genomförd DAN-gradering. Vi vill passa på att gratulerar Harry till sin SHODAN(svarta bälte av första graden).

shodan_easter_camp_2014

Ett stort gattis från hela klubben. Bra jobbat Harry.