Om vår träning

Vi tränar en av världens största karatestilar, Wadoryu, vilket är en mjuk och följsam stil som grundar sig i kroppens centrumlinje.

Karateträning är väldigt allsidig och passar för alla åldrar. Man tränar med sin egen kropp i sin egen takt.
På bilden nedan syns vår äldsta medlem på 72 år tränandes tillsammans med en av våra mest aktiva tävlande i klubben.

Karatekul är vår roliga träningsform för barn från 8 år. Vi springer, hoppar och leker med karate som grund i träningen. Barnen älskar att få röra på sig och använda kroppen.

barntraining2

Du är hjärtligt välkommen att komma och titta på en träning och se om det är något för dig. Vi tränar på tisdagar och torsdagar, 18:20-20:40. Karatekul för barn som vill prova på karate, är på Tisdagar 17:10-18:10.

Mer om träningstider. Klicka här.

Det går även bra att ringa vår chefstränare André på nummer 0708-49 12 04 och prata om hur du kan träna med oss. Sugen på att börja träna??
Kom som du är och titta till oss i träningslokalen. Boråshallen Hall C-2, till höger innanför entrén och upp två våningar så hittar du oss.