Kallelse till årsmöte för Borås Karateklubb

Härmed kallas samtliga medlemmar i Borås Karateklubb till årsmöte som skall äga rum digitalt via Teams tisdagen den 23 februari 2021 Kl 19.30. Samtliga medlemmar som enligt stadgar har betalat årsavgiften för 2020 har rösträtt. Nya medlemmar välkomnas att delta i mötet dock kan inte utöva rösträtt.

Länk till mötet: Click here to join the meeting

Dagordning:

1. Öppnande av mötet
  2. Fastställande av röstlängd för mötet.
  3. Val av ordförande och sekreterare för mötet.
  4. Val av protokolljusterare och rösträknare.
  5. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.
  6. Fastställande av föredragningslista.
  7. Beslut om antal ledamöter och suppleanter för kommande verksamhetsår
  8. Styrelsens verksamhetsberättelse med årsredovisning/årsbokslut för det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.
  9. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.
  10. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.
  11. Fastställande av medlemsavgifter 2022
  12. Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av ekonomisk plan för kommande verksamhets-/räkenskapsår.
  13. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner
  14. Val av
    1. Föreningens ordförande för en tid av ett år;
    2. halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två år;
    3. suppleanter (ersättare) i styrelsen för en tid av ett år;
    4. revisor jämte suppleant (ersättare) för en tid av ett år. I detta val får inte styrelsens ledamöter delta;
    5. tre ledamöter i valberedningen för en tid av ett år, av vilka en ska utses till ordförande;
    6. ombud till möten där föreningen har rätt att vara representerad genom ombud.
  15. Eventuella övriga frågor som anmälts under punkt 6. Beslut i fråga av större ekonomisk eller annan avgörande betydelse för föreningen eller medlemmarna får inte fattas om den inte varit med i kallelsen till mötet.
    1. Ansökan om fortsatt spel hos Bingoalliansen i Borås
    2. Pensionsavsättning
  16. Mötets avslutande

VÄL MÖTT