Vårens graderingar. Barnen först!

Nu är det faktiskt inte så många träningar kvar av denna termin. Tiden går fort och det är många saker som ska falla på plats. Nu under våren så är det mycket som ska ske, hemma, i skolan och även i karateklubbens regi.

Det är dags att planera in graderingen. Först ut att gradera sig är våra glada barn. Vi har under denna termin haft många duktiga barn, men framförallt en ganska disciplinerad grupp. Det är med stor förväntning vi nu ser fram emot gradering av denna grupp.

kids_2015_

Tisdagen den 28:e april är det dags för barnen att ställa upp sig för gradering.
Vi försöker samlas vid 17:00, så att barnen hinner värma upp lite under tiden som föräldrarna hjälper till att fylla i protokollen, med namn och liknande. Efter graderingen går vi ner i till entrén och tar en liten fika. Klubben bjuder på lite dricka, kaka & kaffe för de lite mera vuxna barnen.
Det är ett måste med dräkt när man graderar sig. Då bältet är en del av dräkten, och man får nya grader på sitt bälte, så kan man inte gradera sig utan dräkt. Så har ni ännu inte dräkt och ska gradera er, skaffa en. Vi har nu alla storlekar på klubben, från 100-100 upp till 190-200. Det går bra att betala med kort eller kontanter.

Lördagen den 30 Maj är det gradering för nybörjare och fortsättningsgruppen.

gradering_spring_2015

Som vanligt har vi en graderingsträning innan på förmiddagen och så startar själva graderingen efter lunch vid 14:00. Mer information om den graderingen kommer senare.